מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - שיחת שימוע לפני פיטורים
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

שיחת שימוע לפני פיטורים

 

מהם הזכויות של  העובדים שזומנו לשיחת שימוע ?

דחיית מועד בשל אי-מימוש זכות הייצוג בשיחת שימוע

מהי זכות הייצוג בשיחת שימוע? האם עובד רשאי להזמין לשיחת שימוע נציג מטעמו? מה העובד יכול לעשות במידה והשימוע נקבע בנוהל לא תקין? מתי מומלץ לדרוש את דחיית המועד של שיחת השימוע?
שיחת שימוע לפני פיטורים אמורה לאפשר לעובד להשמיע טענות מנומקות בעד המשך העסקה. הבעיה היא שרוב העובדים לא מכירים את הזכויות הקבועות להם על פי חוק, מה שלא מאפשר להם לממש את זכות הייצוג בשיחת שימוע.

מייצגים אותך מהרגע הראשון

באמצעות  פנייה לשרות של "מגן לעובד" נאתר עבורך עורך דין שמתמחה בייצוג עובדים ומעסיקים ומכירים את חוקי ודיני העבודה מהמסד ועד הטפחות. אנו מעמידים עבורך את עורכי הדין המובילים בישראל ומאפשרים תיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות גם לפני שיחת שימוע. היתרון שלנו בא לידי ביטוי בריכוז מגוון רחב של שירותים משפטיים תחת קורת גג אחת ובשנים של ניסיון מצד עו"ד גיא גונן שמתמחה בזכויות עובדים.

 מימוש זכות הייצוג בשיחת שימוע

זכות הייצוג בשיחת שימוע מאפשרת לכל עובד להזמין נציג מטעמו. העובד רשאי להזמין לשימוע עורך דין, נציג של ועד העובדים, בן משפחה ועוד. על מנת שהשימוע יהיה תקין הוא צריך לקיים דרישות נוספות כגון:
  • העברת מסמכים ומידע שמהווים עילה לפיטורים לרשותו של העובד לצורך עיון
  • מתן התראה מוקדמת מספיקה לפני קיום שיחת שימוע
  • ייחוס חשיבות לדברי העובד והקפדה על פתיחות לטענותיו
במידה והעובד לא מקבל התראה מספיק ארוכה שמאפשרת לו לעיין במסמכים, לנצל את זכות הייצוג או לגבש טענות מנומקות בדבר המשך העסקתו, הוא רשאי לדרוש את דחיית המועד של  שיחת השימוע לפני פיטורים  שנקבע לו . יתרה על כך, עובד שפוטר בהליך שימוע לקוי רשאי לתבוע את המעסיק ולדרוש את ביטול הפיטורים. אופציה אחרת היא לתבוע פיצוי כספי בגין הליך פיטורים לא חוקי. במידה והמעסיק  לא נענה בחיוב לדרישות העובד טרם קיום השיחת שימוע  רצוי מאוד בשלב הזה ליצור קשר באמצעות עורך דין במטרה לקבל מענה לכל אותם פגמים שנוצרו ע"י המעסיק .            

איך ממשים את זכות הייצוג בשיחת שימוע?

זכות הייצוג קריטית לניהול תקין של שיחת שימוע לפני פיטורים וכדאי לעובד לממש אותה. הדרך לממש את זכות הייצוג בשיחת שימוע עוברת בפגישת ייעוץ " וניתן לעשות זאת באמצעות השארת פרטים באתר הרשמי.
עו"ד גיא גונן וצוות המשרד זמין עבורך לכל שאלה בנושא שיחת שימוע לפני פיטורים ( חשוב לציין  ששיחת ייעוץ הראשונית  בנושא זכיות עובדים לפני שיחת שימוע  היא ללא כל עלות ) .