מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - פיטורים שלא כדין ואי מסירת טופס 161 לעובד
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

פיטורים שלא כדין ואי מסירת טופס 161 לעובד

 

 

פיטורים שלא כדין ואי מסירת טופס 161 לעובד

פיטורים שלא כדין  הם הפרה חמורה של זכויותייך

אלו זכויות מגיעות לך בהליך הפיטורים? אלו פיצויים נקבעו עד היום במקרים של פיטורים שלא כדין? אל מי עלייך לגשת כדי לממש את זכויותייך?
הליך פיטורים יכול לקרות בכל עסק ואם פוטרת לאחרונה ייתכן שיש לך שאלות בדבר זכויותייך. על אף שישנם כללים ברורים שמעסיקך חייב לעמוד בהם, ייתכן שהגיעו לך זכויות שלא באו לידי ביטוי. בין היתר על מעסיקך לאפשר לך לעבור הליך שימוע, לתת לך הודעה מראש בדבר הפיטורים, לשלם את כל הפיצויים המגיעים לך ולפעול בצורה ישרה על ידי מתן מכתב העסקה ובבוא העת להוציא עבורך טופס 161.

מקרי פיטורים שלא כדין אשר הגיעו אל בתי המשפט

רוב האנשים מעוניינים לעבוד במקום העבודה שלהם בלי לפנות לגורמי החוק. הרוב מעוניינים במקום עבודה בטוח ולהרגיש נינוחים ביום יום. המציאות מצביעה על כך שישנם מצבים בהם יש לפנות אל מערכת החוק ולפעול כנגד הליך פיטורים שלא כדין.
בתי הדין  לזכיות עובדים ודיני עבודה עוסקים בתחום ומטפלים בפניות על רקע אי תשלום פיצויים, הליך פיטורים לא ראוי ושלילת זכויות אחרות. הפנייה לבית הדין בדרך כלל לא תחזיר לך את מקום העבודה אך היא יכולה לתת לך את הפיצוי המגיע לך בשל פיטורים שלא כדין. בהסתכלות על פסקי דין ניתן לראות פיצויים בסך אלפי, עשרות אלפי ואפילו מאות אלפי שקלים והסכום הנקבע הוא תוצאה של חומרת המעשים.

מימוש זכויותייך ופנייה לקבלת פיצוי

במידה ומעסיקך לא פעל על פי דין. אם לא ניתנו לך הפיצויים המגיעים לך או סיכוי להציג את טענותייך לשם מניעת ההליך. אם מעסיקך לא העביר אלייך מכתב העסקה, באפשרותך לפנות אל בית הדין בעצמך או בעזרת עו"ד המתמחה בתחום דיני עבודה.

כיצד עו"ד יוכל לסייע לך?

צוות מגן לעובד ועו"ד גיא גונן סייעו עד היום לאלפי מפוטרים שמעסיקם ביצע פיטורים שלא כדין. הצוות יוכל לסייע גם לך בייעוץ, כתיבת מכתב התרעה ואם יהיה צורך בכך, ייצוג בבית המשפט. המטרה היא לתת לך גב מקצועי בדרך למיצוי הדין ועמידה על זכויותייך.
 
עובדים יקרים לפני סיום העסקתכם חשוב לוודא  שנעשה לכם גמר חשבון כדין בתלושי השכר ונמסר לכם מכתב סיום העסקה  ומכתב העברת  בעלות ושחרור כלל הכספים שנצברו לכם בקופה בנוסף מחויב המעסיק למסור לכם טופס 161  חתום על ידו לצורך שחרור הכספים שנצברו עבורכם בקופה .
סיימתם לעבוד  ואתם נתקלים בקשיים מצד המעסיק  אנחנו זמינים עבורכם ולשירותכם  עורך הדין גיא גונן וצוות מגן לעובד