מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - פיטורים ללא שיחת שימוע
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

פיטורים ללא שיחת שימוע

 

פיטורים ללא שיחת שימוע יכולים להוביל לפיצויים

אלו זכויות עומדות לרשותך בהליך הפיטורים? האם מעסיקך יכול לפטר אותך ללא כל סיבה? כיצד עלייך לפעול במקרה של פיטורים ללא שיחת שימוע?
במדינת ישראל למעסיקים יש חובות רבים ועליהם לעמוד ולקיים את זכויות העובדים. חלק מהזכויות קשורות בהליך הפיטורים כאשר הם אינם יכולים לבחור לפטר עובד ללא כל סיבה. במקרים בהם המקום נסגר או עובר הליך של צמצומים בשל בעיות כלכליות, ייתכן כי לא תהיה ברירה אלא לפטר את העובדים, אך במידה והמטרה היא לעבור את ההליך עם עובד אחד בלבד, על המעסיק לדעת כי פיטורים ללא שיחת שימוע אינם תקינים.

הזכויות העומדות לרשותך בהליך הפיטורים

גם בהליך הפיטורים עומדות לרשותך זכויות ומקום העבודה שלך חייב לנמק את הסיבה לקיומם. לפני קיום הפיטורים, על מעסיקך לקיים איתך שיחת שימוע, אך לפני כן עלייך לדעת מהן הנסיבות המובילות לכך. מעסיקך צריך להסביר את צעדיו ולאפשר לך להגן על עצמך בשיחה ולשם כך מועד קיומה צריך לתת לך זמן סביר להכנה. פיטורים ללא שיחת שימוע יהיו בכל מקרה לא חוקיים וגם אם נראה שיש לך קושי להתמודד עם השיחה, עלייך להתכונן אליה ואף לבחור בנציג שיסייע לך בהליך.

פיטורים ללא שיחת שימוע וללא סיבה אינם חוקיים

אחד הדברים שחשוב לדעת הוא שמעסיקך לא יכול לפטר אותך ללא כל סיבה. המחשבה שמעסיקך הוא כל יכול וכי החוק לא חל עליו אינה תקפה ומכאן אפשר להבין כי פיטורים ללא שיחת שימוע וללא הסבר מקדים של מעסיקך לסיבת הפיטורים, לא יהיו חוקיים. אם בכל זאת עברת הליך שכזה ופוטרת מהעבודה ללא יכולת הגנה עצמית, זה הזמן לבחון את דרך הפעולה שלך.

לפעול במקרה של פיטורים לא חוקיים

אם חווית פיטורים ללא שיחת שימוע זה הזמן ליצור קשר עם צוות מגן. עו"ד גיא גונן מתמחה בטיפול בעובדים אשר נפגעו על ידי מעסיקיהם ויעמיד את ניסיונו העשיר, המקצועיות והיחס האישי גם למקרה שלך. המטרה של הפעולה תהיה לסייע לך לקבל את הפיצויים הראויים להליך הלא הגון שעברת.