מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - עובדים דעו את זכויותיכם לפני שיחת השימוע
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

עובדים דעו את זכויותיכם לפני שיחת השימוע

 

עובדים יקרים דעו את זכויותיכם  לפני שיחת השימוע 


זכויות עובד/ת שמוזמנים לשיחת שימוע

אלו זכויות עומדות לפנייך לפני שיחת השימוע ובעת שיחת השימוע? האם מעסיקך יכול לקבל את ההחלטה אם לפטר אותך או לא לפני ביצוע של שיחת השימוע?
הליך של שיחת שימוע הוא חלק מהליך הפיטורין ובאפשרותו למנוע אותם. הרעיון העומד מאחורי השיחה הוא מתן האפשרות להשמיע טענות ולהפריח את אלו שמעסיקך העלה בפנייך בטרם השיחה. אם לפנייך תהליך שכזה, עלייך להכיר את זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע וכיצד צריך ההליך להתקיים:
  • העלאת הטענות מצד מעסיקך – על מעסיקך להסביר לך את הסיבות לקיום הפיטורין ואם ישנם מסמכים הקשורים לכך להעביר אותם אלייך וזאת במטרה לאפשר לך להתכונן אל השימוע.
  • קביעת תאריך לשיחת שימוע – תאריך השימוע צריך להיות רחוק מספיק (אך לא מדי) כך שיתאפשר לך לעבור על טענות מעסיקך ולהכין את תגובתך.
  • הקשבה אמתית לטענותייך – זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע אומרות שמעסיקך חייב להקשיב לך ולקבל את החלטתו רק לאחר השיחה.

זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע הן זכויות סוציאליות

זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע נותנות לך את הסיכוי להביע את טענותייך ולמנוע את הליך הפיטורין. לאחר שיוצגו בפנייך כל הסיבות להליך, תהיה לך האפשרות להתכונן, להכין טענות ולבסוף להסביר את עצמך. הזכויות נוצרו במטרה לתת לך הגנה סוציאלית ומעסיקך לא יכול לפטר אותך ללא שיחה זו. מעבר לכך, באפשרותך לבחור בייצוג ולהתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום דיני העבודה וזכויות עובדים ובעל ניסיון בייצוג עובדים לפני השימוע וכמובן שקיימת לך הזכות להביא אותו איתך לצורך ייצוג בשיחת השימוע מול המעסיק .

אין לקבל החלטה לפני הליך של שיחת השימוע

חשוב להבין כי המטרה של הליך השימוע הוא להקשיב לך ולטענותייך. על פי זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע, מעסיקך לא יכול לקבל את ההחלטה בלי לתת לך את הסיכוי למנוע את הפיטורין וההליך חייב להיות נקי כשההחלטה תתקבל רק לאחר השיחה.

התייעצות מקצועית לפני שיחת השימוע

עוד" גיא גונן וצוותו מטפלים מדי חודש באלפי פניות ויוכלו לעמוד גם לרשותך על מנת לעמוד על זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע. הצוות יוכל לסייע לך להתכונן אל השיחה ולהכין את הטענות ויוכל להגיע איתך אל השיחה ולייצג אותך כשהמטרה היא לשמור על מקום עבודתך.