מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - מה צריך להיות בחוזה עבודה
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

מה צריך להיות בחוזה עבודה

 

חוזה עבודה לשמירה על זכויות עובדים זרים בישראל

האם מעסיק של עובד זר מחויב לערוך מולו הסכם עבודה? מה כולל הסכם עבודה כזה ובאיזה שפה צריך לכתוב אותו? מה הסכנה הנשקפת למעסיק שלא חותם על הסכם עבודה?
העסקת עובדים זרים באופן חוקי כפופה לשורה ארוכה של תנאים ותקנות. השמירה על זכויות עובדים זרים היא באחריות המעסיק הישיר, שיכול להיות אדם פרטי או חברה. עם זאת, הרבה מעסיקים לא מכירים את מאפייני החוק בנוגע לחתימה על חוזה עבודה מול עובדים זרים וכך חושפים את עצמם לעבירה פלילית.

עומדים לרשותך ולרשות העובד

במשרד "מגן לעובד" מרכזים תחת קורת גג אחת את כל הנושאים המשפטיים שקשורים לזכויות עובדים. בנוסף, עו"ד גיא גונן שמתמחה בזכויות עובדים מכיר את מאפייני החוק ובקיא בפסקי הדין התקדימיים הרלוונטיים לעובדים זרים. המשמעות היא שאנחנו יכולים לסייע לך לפני ואחרי העסקת עובדים זרים, כמו גם להעמיד לרשות העובדים עצמם את הכלים המתאימים להתנהלות משפטית מקצועית.

מאפייני הסכם עבודה

מעסיק של עובד זר בישראל מחויב להתקשר עמו בחוזה עבודה. החוזה צריך להיות כתוב, מפורט ובשפה שמובנת לעובד הזר. יתרה על כך, על המעסיק למסור לעובד העתק של החוזה וההסכם צריך לכלול את הסעיפים הבאים:
  • פרטי זהות של המעסיק ושל העובד
  • תיאור התפקיד לרבות שכר, תאריכי תשלום, אופן עדכון השכר וכדומה
  • רשימת ניכויים משכר העבודה לצד תשלומים של המעסיק
  • תאריך תחילת העבודה ותקופת העבודה
  • תנאים להיעדרות בתשלום, חופשות ימי חג וימי מחלה
  • חובות המעסיק לגבי ביטוח רפואי ותנאי מגורים
מעסיק שלא שומר על זכויות עובדים זרים באמצעות חתימה על הסכם עבודה קביל מבצע עבירה פלילית. כל עובד זר יכול להתלונן על הפרת זכויות עובדים ולפנות לממונה על הנושא במשרד הכלכלה. העונש על העבירה מבחינת המעסיק הוא מאסר וקנס של אלפי שקלים.

כך ניתן למנוע הפרת זכויות עובדים

במשרד "מגן לעובד" ישמחו להקצות עבורך עורכי דין שמתמחים בדיני עבודה וייצוג בבית הדין לעבודה .ואנשי מקצוע שמכירים היטב את הנושא של זכויות עובדים זרים. אפשר להשאיר פרטים דרך האתר ונעמוד לרשותך בהקדם.