מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - מדוע חשובה הזכות להיות מיוצג באמצעות עו"ד בשיחת שימוע
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

מדוע חשובה הזכות להיות מיוצג באמצעות עו"ד בשיחת שימוע

 

מדוע חשובה הזכות להיות מיוצג באמצעות עו"ד בשיחת שימוע

מהו שימוע?

שימוע הוא למעשה הליך שהחל במגזר הציבורי ועם השנים זלג ואומץ גם במגזר הפרטי של שוק העבודה בישראל, באופן כללי כשמדובר בשיחת שימוע, מדובר בשיחה אותה יוזם המעסיק ובה הוא מצהיר או רומז או מתריע בפני העובד על הכוונה לפטרו. שיחת השימוע באה לתת הקדמה לעובד לקראת פיטוריו.

אתה לא לבד

פיטורים הם בהחלט לא דבר נעים ואף אחד לא שש לקבל מכתב המבשר לו על הכוונה לפטרו ממקום עבודתו, עובדים רבים רואים בעבודתם מפעל חיים שבו קשר קשרי חברות וקשרי "משפחה" עם עמיתיהם לעבודה. עובדים רבים נמצאים במקום עבודתם שנים רבות ולמעשה במבט לאחור ניתן לומר שאת רוב חייהם הבוגרים "בילו" במקום עבודתם.

מהי זכות הייצוג בשיחת שימוע

כפי שצוין השימוע הוא הליך לקראת פיטורים אותו יוזם המעסיק על מנת להקדים את בשורת הפיטורין אותה הוא מתכנן, חשוב לדעת כי לשיחת השימוע ישנם מספר כללים אשר קבועים בחוק וכי ידיעתם עשויה למנוע מבוכה גדולה ואף להפוך את הקערה על פיה. ראשית חשוב לדעת כי את ההזמנה לשיחת השימוע יעביר המעסיק בכתב כשבועיים לפני מועד השיחה. שיחת השימוע תתקיים במקום מכובד, לא "על רגל אחת" ולא כ"שיחת מסדרון". ודבר נוסף חשוב לא פחות - לך כעובד עומדת זכות הייצוג בשיחת שימוע כך שמעבר לחבר לעבודה, חבר מועד העובדים או קרוב משפחה קובעת זכות הייצוג בשיחת שימוע כי הנך רשאי לבוא עם עורך דין.

מדוע חשובה זכות הייצוג בשיחת שימוע?

עובדים שחשובה להם עבודתם יעשו הכל על מנת לשמור עליה, אולם מקצועיים ככל שיהיו בתחום הדעת שלהם או בתחום עבודתם הם יתקשו לא אחת (וזאת מניסיון) להתמודד מול "סוללת" אנשי הנהלה אשר דעתם איתנה ונחושה לפטרם מסיבות של "התייעלות". זכות הייצוג בשיחת שימוע תגרום לכך שתגיעו מוכנים, מגובים בכל המסמכים, הראיות והעובדות המחזקות את נחיצותכם הן כעובדים משמעותיים בארגון והן כבני אדם העומדים על זכויותיהם.

גם לך מגיע מגן לעובד

עומד בפני פיטורים? קיבלת זימון לשיחת שימוע לפני פיטורים? עמוד על זכות הייצוג בשיחת שימוע ובוא מוכן - חייג למגן לעובד 03-9373525 והיה מוגן!
עו"ד גיא גונן שלמוד ניסיון וייצג אלפי עובדים בשיחות שימוע לפני פיטורים זמין עבורכם לצורך ליווי וייצוג  בכל ההליך של שיחת השימוע מול המעסיק