מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - לאלו זכויות זכאי עובד/ת שפוטרו או התפטרו ?
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

לאלו זכויות זכאי עובד/ת שפוטרו או התפטרו ?

 

לאלו זכויות זכאי עובד/ת  שפוטרו או התפטרו  ?

אלו זכויות מגיעות לעובד אשר קיבל מכתב פיטורין? מהן חובות המעסיק כלפי העובד שפיטר?
הליך פיטורין יכול להישמע על פניו הליך פשוט, אך בפועל יש לו השפעה כלכלית ורגשית על העובד ועל משפחתו. לכן, זכויות העובד המפוטר אינן מסתיימות ביום שבו הוא מקבל את מכתב הפיטורין אלא ישנם מנגנונים שנועדו לשמור עליו ועל ביטחונו הכלכלי.

זכויות העובד המפוטר בטרם עזיבת מקום העבודה

החוק מחייב את המעסיק לנהוג בצורה הוגנת כלפי עובדיו ולכן עוד לפני הפיטורין עליו לבצע שיחת שימוע, למסור הודעה מוקדמת, להעביר אישור בכתב המעיד על תקופת העבודה, לתת לעובד את הפיצויים המגיעים לו על פי חוק ואת האפשרות לקבל את מלוא הפיצויים מקופת הגמל אם יש שם כספים.
אם הגעת למצב בו הליך פיטורין החל כלפיך, חשוב שיהיה לך את המידע על זכויותייך עוד לפני יומך האחרון בעבודה. הליך השימוע הכולל שיחה מקדימה ודיון שיאפשר לך להגיע גם עם עו"ד מחויב על פי חוק. מעבר לכך, זכויות העובד המפוטר קובעות כי חובתו של המעסיק לתת לך התרעה מוקדמת. מבחינה כלכלית המעסיק מחויב לפיצויי פיטורין, תשלום ימי הבראה, פדיון ימי הבראה ובאפשרותך לתבוע תביעות אחרות אם אלו לא שולמו לך בתקופת עבודתך כמו שעות נוספות ועבודה בחג.

זכויות העובד המפוטר לאחר סיום התפקיד וקבלת טופס 161 לשחרור כספים מקופת הגמל

לאחר שתסתיים תקופת עבודתך, תעמוד לרשותך הזכות להגיע אל לשכת התעסוקה ולדרוש את דמי האבטלה אשר מגיעים לך על פי החוק. כמו כן, אם מגיעים לך כספים מקופת הגמל תהיה לך אפשרות לשחרר אותם ולשם כך יהיה על המעסיק לספק מכתב שמעביר את כל זכויות הקופה אלייך. בבוא היום, יהיה על מקום העבודה לספק לפקיד השומה ולך טופס 161. מבחינתך, מומלץ למלא טופס 161א' במטרה לקבל פטור ממס בגין הפיצויים השונים. במידה והמעסיק מסרב למסור לך טופס 161 תוך 30 יום מסיום העסקתך אנחנו נעזור לך ונלווה אותך עד לקבלת טופס 161 ומכתב שחרור כספים מקופת הגמל .

חשוב לדעת לעמוד על זכויותייך 

החוק העוסק בתחום זכויות העובד המפוטר נועד להגן עלייך. ההגנה תתבצע באופן עצמאי או בעזרת ייצוג הולם. צוות מגן לעובדים בראשות עו"ד גיא גונן מסייע  וסייע למפוטרים רבים לעמוד על זכויותיהם מול מעסיקים שלא מקיימים את חלקם וישמח לסייע גם לך בכל שאלה והתמודדות.
 
ז כ ר ו     ת מ י ד   -   הזכויות שלכם כעובדים זה החובה של המעסיק !!
 
עורך הדין  גיא גונן והצוות זמין עבורכם תמיד באהבה ובסבלנות רבה לצורך מענה מקצועי לגבי כלל הזכיות שלכם כעובדים ובוודאי שנדאג לתת לכם מעטפת מקצועית לגבי כל הזכויות שלכם כעובדים שפוטרו או התפטרו מעבודתם בהצלחה רבה !