מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - ייצוג והכנה לשיחת שימוע
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

ייצוג והכנה לשיחת שימוע

 

זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע

 
הליך של שיחת שימוע זו לא שיחת פרידה של המעסיק מהעובד !!
ההגדרה המקצועית של  הזכות לשיחת שימוע  מכוח הפסיקה בדין היא זכות  הטיעון של העובד
להשמיע את עמדתו לגבי הטענות או הנימוקים של המעסיק   שגרמו להחלטה לסיים את העסקתו.
צריך לזכור שלרוב זאת השיחה האחרונה שתתקיים בין המעסיק לעובד  ולכן חשוב לעלות ולציין את כך
הנימוקים במטרה לשנות את ההחלטה של המעסיק.
 
 
מהן הזכויות המגיעות לך לפני שיחת שימוע? האם המעסיק חייב לשקול את כל טענותייך? מי יכול להגיע איתך אל שיחת השימוע?
שיחת שימוע היא שיחה המתקיימת לאחר שהמעסיק הודיע כי יש בכוונתו לבצע הליך פיטורין ותפקידה לאפשר לך להציג את טענותייך ולמנוע אותם. אם נקראת לשיחה, ייתכן מאד שעולות אצלך שאלות הנוגעות בתחום זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע. חשוב להכיר את הזכויות ולהבין דבר ראשון כי מדובר בתהליך שמאפשר להגן על מקום העבודה וכי המעסיק חייב להקשיב לטענותייך בטרם יחליט אם אכן ברצונו לפטר אותך או לא. רצוי לקבל עזרה מקצועית מתחום דיני העבודה וזכיות העובדים במטרה לקבל ייצוג מקצועי בשיחת השימוע

זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע חלות על כלל העובדים

אין זה משנה אם עבודתך מוגדרת כקבועה, זמנית, אם אופן העסקתך הוא על בסיס משכורת או על בסיס שעתי, גם לך מגיעה הזכות לשימוע. זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע כוללות:
  • הודעה מוקדמת – על מעסיקך להודיע לך בזמן כי עומד להתבצע שימוע ועליו להעלות את הטיעונים עליו מתבסס השימוע וזאת כדי לאפשר הכנה מוקדמת.
  • שימוע "נקי" – המעסיק לא יכול לקבוע שהפיטורין יתבצעו בכל מקרה. המטרה של השימוע היא לאפשר לך להעלות את כל הטיעונים כשהכוונה היא ליישר את ההדורים ולבחון בצורה נקיה אם פיטורין היא הדרך הטובה ביותר למעסיק או לא.
  • זכות לנציגות – חלק בלתי נפרד מזכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע הוא הזכות להביא נציג נוסף לשיחה. הנציג הנבחר על ידך יכול להיות גם עו"ד שיסייע לך מראש להכין את כל הטיעונים ויוכל להגיע איתך ולהציג את טענותייך בדרך הטובה ביותר.

להיעזר בעו"ד שיעזור לך לשמור על זכויותייך

עו"ד המכיר היטב את התחום של זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע יוכל לסייע לך להתכונן אל הרגע החשוב ולשמור על מקום עבודתך. מגן לעובד ועו"ד גיא גונן מתמחים בתחום זכויות העובד ובכל חודש מטפלים בפניות רבות,  כולל הכנה לפני שיחת שימוע וליווי במהלכה וייצוג מקצועי במהלך שיחת השימוע . והכנה לקראת שיחת השימוע שלך יהיה עלייך להתכונן כראוי ולבחור את הייעוץ הטוב ביותר, שיסייע לך לשמור על מקום העבודה שלך – לכן מומלץ לפנות אלינו בהקדם כדי להתכונן כראוי לשיחה.
שקשה לך לדבר ולהביע את עצמך כתוצאה מלחץ או מהתרגשות רצוי להיעזר בניסיון של עו"ד מקצועי מתחום דיני העבודה שבאמתחתו  ניסיון רב  בייצוג של עובדים  בשיחות שימוע   כדי למקסם את הזכיות וההגנה  שלך באותה שיחת שימוע .