מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - חשיבות הייצוג בשיחת שימוע ע"י עורך דין
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

חשיבות הייצוג בשיחת שימוע ע"י עורך דין

 

חשיבות ייצוג ע"י עורך דין בשיחת שימוע 



זכות הייצוג בשיחת שימוע לנימוק טענות העובד

מי רשאי להיות נוכח בשיחת שימוע לפני פיטורים? מה תפקידו של עורך דין או נציג של ועד העובדים? למה חשוב לממש את זכות הייצוג בשיחת שימוע?
המטרה של שיחת שימוע היא לאפשר לכל עובד להשמיע טענות בעד המשך העסקתו. החוק מחייב את המעסיק להעביר לרשות העובד את כל המסמכים, הראיות, העובדות, התאריכים והאירועים שהובילו לפיטוריו, כאשר מנגד הוא מעמיד לרשות העובד את האופציה לממש את זכות הייצוג בשיחת שימוע. מעבר לכך, יש לציין שזכות הייצוג בשיחת שימוע ניתנת באופן אוטומטי על ידי המעסיק והעובד לא אמור לדרוש אותה.

ייצוג על ידי עורך דין

אין מחלוקת  שעובד/ת שמיוצגים ע"י עורך דין שמתמחה בדיני עבודה  בשיחת שימוע לפני פיטורים יקבלו מעטפת של הגנה איכותית דבר שייסע להם להבין טוב יותר את מצבם המשפטי ומה מהות ההליך  של שיחת השימוע . עורך הדין  שילווה וייצג אותך בשיחת השימוע  יסייע לך בגיבוש אסטרטגיה נכונה לביטול הפיטורים או לפני הגשת תביעה נגד המעסיק.                                                        עו"ד גיא גונן שמתמחה בזכויות עובדים ולמוד ניסיון רב בייצוג עובדים בהליכי שיחות שימוע  ומאחוריו שנים רבות  של ניסיון מעשי שבהם ייצג אלפי עובדים ומעסיקים בשיחות שימוע ,טעון מניסיונו  שלייצוג של עורך דין בשיחת שימוע  יש יכולת לשנות  את כל ההליך  תוך שמירה מקיפה על כלל הזכויות של העובד .  

הצגת טענות העובד במסגרת שיחת שימוע

העובד רשאי להזמין לשיחת שימוע לפני פיטורים כל נציג מטעמו. זה יכול להיות עורך דין עם רקע משפטי רלוונטי, נציג ועד עובדים ואפילו חבר או בן משפחה. זכות הייצוג בשיחת שימוע נועדה לאפשר לעובד להציג את טענותיו בצורה מנומקת. בנוסף, על מנת ששימוע יהיה חוקי צריך המעסיק לאפשר לעובד לעיין במידע ובמסמכים שעליהם הוא מסתמך. ייצוג של עורך דין או נציג ועד עובדים מקל על העובד בסיטואציה המלחיצה של שיחת שימוע ומקנה לו תחושת ביטחון. במידת הצורך רשאי גם עורך דין להתערב כדי לוודא שכל זכויות העובד נשמרות.
 
מה התרומה של עורך הדין שמייצג  בשיחת השימוע את העובד
באופן חד משמעי יש תרומה רבה לייצוג של עורך הדין בשיחת השימוע ,להלן מספר יתרונות :
  • בדיקה ראשונית של הדרך בא זומן העובד/ת  לשיחת השימוע .
  •  אם ניתנה לעובד/ת זכות להיות מייצוגים בשיחת השימוע .
  • אם ניתנה לעובד/ת ארכה מספיקה תרם קיום שיחת השימוע לצורך בדיקת הטענות .
  • בדיקה מקיפה ומעמיקה  של הטענות שעלו  במכתב הזימון לשימוע שנמסר לעובד/ת .
  • דרישה מהמעסיק של מסמכים שקשורים לטענות שעלו במכתב הזימון לשיחת השימוע וזאת טרם קיום שיחת השימוע בפעול  .
  • דרישה  מהמעסיק להמצאת  תיקו האישי של העובד לצורך בדיקת רקע של העבר טרם קיום שיחת השימוע בפעול .

 

 

האם יש השלכות לייצוג לא מקצועי בשיחת השימוע
זכרו שיחת השימוע יכולה להיות האינטראקציה וההזדמנות האחרונה שלכם למנוע את הפיטורים    לכן חשוב לנהל אותה בצורה מקצועית ואיכותית וללא כל פשרות .                                                                 לייצוג לא מקצועי בשיחת שימוע יש  השלכות רבות ולעיתים ההליך של שיחת שימוע לפני פיטורים  שהתנהל בצורה לקויה ולא מקצועית עשוי להקשות מאוד על הגשת תביעה לבית הדין במקרה של פיטורים שלא כדין .
 

הזכויות שלך כבר כאן

יש הרבה עובדים שלא מבינים את משמעות החוק בכל הנוגע לדיני עבודה וניהול תקין של שיחת שימוע לפני פיטורים. מטרתנו במשרד "מגן לעובד" היא לסייע גם לך לממש את הזכויות השונות ולקבל ייעוץ משפטי אמין, אובייקטיבי ומקיף. אנו מעמידים לרשותך פלטפורמות שונות ליצירת קשר ומאפשרים השארת פרטים באתר הרשמי למימוש זכות הייצוג בשיחת שימוע בהתראה קצרה.