מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - זכיות של עובד שזומן לשיחת שימוע
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

זכיות של עובד שזומן לשיחת שימוע

 

שאלות ותשובות על זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע

מהי שיחת שימוע?

שיחת שימוע הינה הליך חשוב ומשמעותי הן לעובד והן למעסיק. עד לא מכבר הייתה שיחת שימוע לפני פיטורין הליך שנחשב בגדר אפשרות או זכות בידי המעסיק, לשימוש לפי ראות עיניו. אולם עם התחזקותם של ארגוני העובדים בעולם כולו ובישראל בפרט התבססו ושופרו זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע וכיום ברורה כוונת המחוקק כי הליך השימוע אינו זכותו של המעסיק אלא חובתו. בהתאם לכך, הנה כמה דברים שכדאי מאוד לדעת על זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע – לפני השיחה עצמה.

האם חייבים לערוך לי שיחת שימוע לפני פיטורין?

חד משמעית כן, המעסיק חייב לערוך שימוע לעובד לפני פיטורין. לאחר שהוגש לעובד זימון לשיחת שימוע לפני פיטורין, תתקיים השיחה כאשר השימוע לרוב יתקיים תקופת מה לאחר מתן ההודעה לעובד, וזאת על מנת שיוכל להתכונן אליו כיאות.

האם יכול המעסיק לחזור בו מכוונת הפיטורים?

בהחלט כן. לא אחת קורה שלאחר שיחת השימוע, מחליט המעסיק שלא לנקוט בפיטורין. במקרים אלו, ובמיוחד הודות לייצוג משפטים מתאים מצד עורכי דין מומחים אשר יודעים להפעיל את כל הסעיפים בחוק ולצייר את התמונה הנכונה, השימוע אכן עשוי להסתיים בביטול כוונת הפיטורים.

כיצד עלי להיערך לקראת שיחת שימוע לפני פיטורים?

כדאי ורצוי שיגיע מוכן וידע ככל הניתן אודות זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע. הסיבות לפיטוריו הוצגו לו במכתב הזימון לשימוע על כן עליו להציג הסברים והבהרות בנדון. הוא בהחלט יכול להודות ולהשתדל להשתפר – דבר אשר ישפר את סיכוייו להישאר במקום עבודתו. חשוב לציין כי העובד יכול לבקש לשטוח את טיעוניו בכתב ולא בדיון במסגרת שיחת שימוע. כמו כן יכול העובד לצרף אליו את נציגי ועד העובדים ועורך דין שייצג אותו מבחינה חוקית.

רוצים לדעת עוד על זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע?

חוששים מהליך פיטורים? התייעצו עם עורכי הדין של מגן לעובד, שמתמחים בזכיות עובדים מיסודו של משרד עורכי הדין גיא גונן ושות', המתמחה בייצוג עובדים מול מעסיקים בספקטרום רחב של מקרים וסוגיות בכל חודש. הניסיון של עו"ד גיא גונן שייצג אלפי עובדים בשיחת שימוע יכול לתרום לכם רבות .  פנו אלינו עם כל שאלה ועניין ונשמח לעמוד לרשותכם בהרבה סבלנות והבנה !