מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - זכיות העובד שסיים לעבוד או פוטר
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

זכיות העובד שסיים לעבוד או פוטר

 

זכויות העובד המפוטר וסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים

מהו סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים? איך הוא קשור לזכויות העובד המפוטר? מתי יכולות הפרשות חודשיות לקופת פיצויים או קופת תגמולים להחליף את פיצויי הפיטורים לעובד?
פיטורי עובדים מלווים בהמון שאלות ותהיות. לא תמיד מסכים המעסיק להעמיד לרשות העובד המפוטר גורם מקצועי שיסייע לו להתמודד עם הנושא, מה גם שמדובר על תהליך מורכב עם המון תקנות לא ברורות כמו סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים.

אנחנו מבינים את הקושי שלך

משרד עו"ד גיא גונן שמתמחה בזכויות עובדים נחשב למוביל בכל הנוגע לדיני עבודה. אנחנו מבינים את הקושי הנובע מהליך הפיטורים ומעמידים לרשותך עורכי דין מנוסים עם ותק מקצועי של עשרות שנים. מטרתנו לעקוב אחר עדכונים בחוק פיצויי פיטורים ולעדכן אותך בכל סעיף רלוונטי שישפיע על עתידך האישי.

תשלום פיצויים כחלק מזכויות העובד המפוטר

לפי חוק פיצויי פיטורים, כל עובד זכאי לפיצויים במידה ופוטר, או כאשר יחסי העובד והמעביד הגיעו לסיומם. סעיף 14 בחוק אף קובע כי בנסיבות מסוימות עשויות הפרשות המעסיק להוות תחליף לפיצויי הפיטורים שעליו לשלם. הפרשות אלו כוללות קופת תגמולים, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וכדומה.

מתי הפרשות המעסיק מחליפות פיצויי פיטורים?

לפי זכויות העובד המפוטר כפי שמנוסחות בסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים, הפרשות המעסיק לאורך תקופת ההעסקה מחליפות תשלום פיצויים במקרים הללו:
  • כאשר העובד והמעביד נמצאים תחת הסכם קיבוצי
  • כאשר ניתן אישור מטעם משרד הכלכלה
עם זאת, חשוב לציין שהחלת זכויות העובד המפוטר לפי סעיף 14 מזכה אותו בפיצויים שנצברו גם במקרה שהתפטר ואפילו אם לא השלים שנת עבודה. מנגד, ההסדר פוטר את המעסיק מהשלמת פיצויים באופן רטרואקטיבי, כמו לדוגמא בגין תוספות שכר.

כספי הפיצויים מגיעים לך!

בפורטל הרשמי של "מגן לעובד" מעניקים עזרה לכל אורך התהליך המורכב של מימוש זכויות העובד המפוטר. הידע והמקצועיות מאפשרים לנו לייצג אותך בבית הדין לעבודה או בהליכי פשרה. אנו מצוידים בתוכנות ומערכות חישובי שכר ומזמינים אותך ליצור קשר כדי לתאם פגישת ייעוץ לא מחייבת.