מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - זכיות העובד המפוטר בנושא הודעה מוקדמת לפני פיטורים
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

זכיות העובד המפוטר בנושא הודעה מוקדמת לפני פיטורים

 

זכויות העובד המפוטר בקבלת הודעה מוקדמת

מתי מעסיק המעוניין לפטר עובדים מחויב במתן התראה? כמה זמן מראש כל עובד צריך לקבל את הודעת הפיטורים? האם מעסיק רשאי לחזור בו מהודעת פיטורים?
מטרתן של זכויות העובד המפוטר היא להגן על ציבור העובדים בהתנהלות מול המעסיק ובעיקר לפני או אחרי פיטורים. הדרך הנכונה לממש את הזכויות היא להבין את סעיפי החוק ולדעת מתי הם רלוונטיים למקרה שעל הפרק. כמו כן, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בעלי הסמכה מתאימה.

ליווי משפטי במיצוי זכויות העובד המפוטר

במשרד עורכי הדין "מגן לעובד" מתמחים במיצוי זכויות העובד המפוטר. לאורך השנים צברנו ניסיון משמעותי בייצוג עובדים מול בתי דין לעבודה, הליכי פשרה ומעסיקים. בנוסף, עו"ד גיא גונן שמתמחה בזכויות עובדים מעניק ייעוץ מקצועי קבוע לחברות ולכן בקיא בנושא של הודעה מוקדמת.

תנאי הודעה מוקדמת על פיטורים

זכויות העובד המפוטר קובעות שמעסיקים מחויבים לתת הודעה מוקדמת בכתב במידה והם מעוניינים לפטר עובד. יחסי העובד-מעביד מסתיימים עם תום תקופת ההודעה המוקדמת, אולם במהלך התקופה שמרגע מתן ההודעה ועד סיום העבודה מחויב המעסיק להמשיך להעניק לעובד את כל תנאי ההעסקה כרגיל.

כמה זמן מראש צריך המעסיק להודיע על הפיטורים?

הותק שנצבר במקום העבודה קובע מה תקופת ההודעה המוקדמת וימי ההודעה נספרים באופן קלנדרי. כך למשל, עובד במשכורת חודשית בעל ותק של שנת עבודה זכאי להתראה של חודש לפחות בעוד עובד בעל ותק קצר יותר זכאי להתראה של יום בגין כל אחד מ-6 חודשי העבודה הראשונים ויומיים בגין כל חודש נוסף.

זכויות העובד המפוטר בעקבות ביטול הודעת פיטורים

חזרה של מעסיק מהודעת פיטורים מבטלת אותם רק אם העובד מסכים. זכותו של העובד לראות בהודעה תקפה ואף לקבל פיצויי פיטורים ולממש את זכויות העובד המפוטר בהתאם. זכות זו מתבטלת רק אם הודעת הפיטורים ניתנה בעת מריבה או כעס.

 

הדרך שלך למימוש זכויות העובד

 
אנחנו מבינים ויודעים להכיל את המצב הלא נעים אליו נקלעתם לכן נדאג ללוות אתכם
באנושיות רבה  יחד עם זאת אנו נדאג לתת לכם  ההגנה ואת המענה המקצועי לגבי הזכויות
שלכם   כעובדים שפוטרו  ממקום עבודתם ללא כל פשרות .
 
הודעת פיטורים היא עניין לא נעים אבל אין לך סיבה להתמודד איתה לבד. כדאי להתייעץ עם המומחים של "מגן לעובד" ולממש את זכויות העובד המפוטר כבר עכשיו.
תמיד לשירותכם בהבנה  עו"ד גיא גונן והצוות המקצועי שמתמחה בזכויות עובדים  .