מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - זכות הייצוג בשיחת שימוע
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

זכות הייצוג בשיחת שימוע

 

זכות הייצוג בשיחת שימוע עבור עובדים במגזר הפרטי

מהי זכות הייצוג בשיחת שימוע ולמה היא חשובה? האם חובת השימוע חלה על מעבידים במגזר הפרטי? מה ההבדל בין שיחת שימוע במגזר הפרטי והציבורי?
עובדים במגזר הפרטי נהנים מזכויות בדיוק כמו עובדים במגזר הציבורי, אך יש הבדלים מסוימים בין ההתייחסות של בתי הדין לעבודה לזכויות המעסיק. את אחד ההבדלים הבולטים ניתן לראות בנוגע לקיום זכות הייצוג בשיחת שימוע.

מגן לעובד במגזר הפרטי

לכל עובד במגזר הפרטי מגיעה הגנה מלאה מטעם החוק והתקנות. אנחנו במשרד "מגן לעובד" מבינים את המשמעות של עבודה בשוק תחרותי וצפוף ומעמידים לרשותך את מיטב עורכי הדין בארץ. דרכנו ניתן לתאם פגישת ייעוץ למימוש זכות הייצוג בשיחת שימוע ולתאם אסטרטגיה מול עו"ד גיא גונן שמתמחה בזכויות עובדים ודיני עבודה שייצג אלפי עובדים בשיחות שימוע לפני סיום העסקה .

מאפייני זכות הייצוג בשיחת שימוע

זכות הייצוג בשיחת שימוע חשובה כי היא קובעת שלא ניתן לפטר עובד בלי לתת לו הזדמנות להשמיע טענות בעד המשך העסקתו. מעבר לכך, זכות הייצוג היא רק חלק מרשימת הדרישות שאותן צריך השימוע לקיים כדי להיות חוקי. אלו למשל עוד כמה דרישות שקבועות בחוק:
  • תיאום השימוע זמן סביר מראש כדי לאפשר לעובד לעיין במידע ובמסמכים
  • העברת כל המידע והמסמכים הרלוונטיים לרשות העובד
  • מתן הזדמנות הוגנת לעובד להשמיע את טענותיו ולהתייחס אליהן בפתיחות
  • מתן זכות לייצוג של העובד על ידי עורך דין
ההבדל העיקרי בין זכות הייצוג בשיחת שימוע במגזר הפרטי והציבורי נובע ממעורבות נציגי ועד עובדים. באופן עקרוני, החוק מאפשר לנציג הועד להשתתף בשימוע אם העובד מעוניין בכך. הבעיה היא שבמגזר הפרטי כמעט ואין ארגוני עובדים ולכן הייצוג היחידי הוא של עורכי דין.

ייצוג משפטי עם הטובים ביותר

עובדים במגזר הפרטי יכולים לפנות אלינו בכל מקרה של דילמה והתלבטות ולשמוע כיצד נערכים לשיחת שימוע בצורה נכונה. אנו מכירים מקרוב את דיני העבודה ומתמחים במתן שירות ייעוץ משפטי לעובדים ומעסיקים. בנוסף, אפשר לפנות אלינו באופן דיסקרטי כדי לממש את זכות הייצוג בשיחת שימוע מול מעסיק פרטי, חברה ציבורית או כל גוף אחר.
עו"ד  גיא גונן ייצג אלפי עובדים בשיחות שימוע  בצורה מקצועית תוך שמירה על זכויותיהם ובאפקטיביות  מקסימלית והכל תוך שמירה על ערכי כבוד העובד המיוצג בסובלנות ובהלימה.

זכרו חשוב מאוד שרק  עו"ד מנוסה בתחום של זכיות עובדים  ייצג אותכם  בהליך של שיחת שימוע לפני פיטורים !!