מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - זכות הייצוג בשיחת שימוע
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

זכות הייצוג בשיחת שימוע

 

זכות הייצוג בשיחת שימוע – מה אנחנו יודעים על הזכויות שלנו?

האם מותר לפטר עובד ללא שיחת שימוע? האם שיחת שימוע אכן יכולה "להציל" מפיטורים והאם היו לכך תקדימים? האם העובד יכול לדחות שיחת שימוע כדי לקבל ייצוג הולם? לצער כולנו, יש המון מידע וזכויות שמגיעות לנו שאנו פשוט לא יודעים עליהם, כנ"ל גם לגבי זכות הייצוג בשיחת שימוע. עו"ד גיא גונן הוא הכתובת שלכם עבור כל מה שאתם צריכים לדעת אם אתם ניצבים בפני שיחת שימוע שעלולה להוביל לפיטורין. עו"ד גונן ומשרדו שולטים ומתמחים בכל הקשור לתחום זכויות העובדים בכלל ולגבי זכות הייצוג בשיחת שימוע בפרט ובדרך זו תקבלו עזרה מירבית והכל בשירות אישי ועם חיוך תמידי.
זכות הייצוג בשיחת שימוע – לעובד יש הרבה מה לעשות
ישנה דעה רווחת בקרב הציבור כי שיחת שימוע היא מעין נקודת אל חזור ולמעשה תפקידה הוא סמלי בלבד בדרך לפיטורי העובד. זו טעות גדולה לחשוב כך ושיחת השימוע תפקידה על שמה כן היא להשמיע ולשמוע את טענות המעסיק אך גם את טענות העובד ובמקרים לא מועטים שיחות שימוע הופכות את הקערה על פיה ומחזירות למעשה את העובד לשגרה הרגילה. זכות הייצוג בשיחת שימוע לא ידועה לכולם, לכן חשוב מאוד לברר ולבדוק טרם השיחה מהן הזכויות שלכם כדי לנסות להציל את מקום העבודה שלכם.
להציל את מקום העבודה, גם את הכבוד העצמי
לפעמים פיטורים הם לא רק פגיעה כלכלית אלא גם פגיעה תדמיתית ומלבד תחושת חוסר האונים שאנחנו יכולים למצוא את עצמנו יום בהיר אחד ללא עבודה יש כאן גם הרבה מעבר. זכות הייצוג בשיחת שימוע נועדה בעיקר כדי שהעובד יוכל לשפוך את ליבו ולהשמיע את טענותיו כדי שגם אם ההחלטה בסופו של דבר כן תהיה להיפרד עדיין העובד יוכל להרגיש ששמר על כבודו והגן על תדמיתו.
 
האם ייצוג של עורך דין בהליך של שיחת שימוע יכול לשנות רוע הגזירה ?
לעו"ד גונן שצבר ניסיון בייצוג עובדים ובקיא בייצוג עובדים בשיחות שימוע יש מענה מקצועי לשאלה :                                                                                                            "בשיחות רבות שבהם ייצג המשרד עובדים בשיחות שימוע לפני פיטורים ובמקרים רבים מול החברות המובילות במשק . לרוב ההרגשה של העובדים שפנו למשרדנו לצורך ייצוג בהליך של שיחת השימוע  הייתה שהכל אבוד והוכרעה כבר מראש , אבל באמצעות הצוות המקצועי של המשרד שעשה עבודה מקצועית מאוד טרם שיחת השימוע ודרש מהמעסיק מענה ומסמכים ואסמכתאות  בגין כל הטענות והעילות שצוינו במכתב הזימון לשיחת השימוע   במקרים רבים למעסיק לא היה מענה בגין רוב הדרישות של משרדנו דבר שצבע את הליך השימוע והדרישה מצד המעסיק באור לא מקצועי ולא אמין!!         
במקרים רבים הצלחנו לעצור את ההליך והעובדים חזרו למקום עבודתם אבל לרוב זה נגמר בפיצוי כספי גדול באופן משמעותי ממה שהעובדים היו זכאים במקרה של סיום העסקה אבל חשוב מכל הצלחנו  להחזיר לעובדים את כבוד שנפגע וחשוב מכל את החיוך חזר לפנים  "
 
אז אם אתם מרגישים שנעשה לכם עוול, אם אתם מרגישים ששיחת השימוע היא רק כי חייבים ואם אתם מרגישים שיש לכם הרבה מה להגיד אבל אתם לא בטוחים שתצליחו להביע זאת בעצמכם חשוב שתכירו את זכות הייצוג בשיחת שימוע ותגיעו לרגע המכריע מוכנים וחזקים.
בהצלחה רבה !!