מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - זכות הייצוג בשיחת שימוע לפני פיטורים
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

זכות הייצוג בשיחת שימוע לפני פיטורים

 

זכות הייצוג בשיחת שימוע לפני פיטורים

האם מעסיק מחויב לקיים לעובד שימוע לפני פיטורים? מהי מטרת השימוע? האם העובד רשאי להזמין נציג מטעמו שיהיה נוכח בעת השימוע? ומה עושים במידה והשימוע נקבע בנוהל לא תקין?
שימוע לפני פיטורים הוא הליך מקובל שמטרתו להסדיר את מערכת יחסי העבודה בין עובד ומעסיק. עם זאת, לא כל העובדים מודעים למשמעות ולמאפיינים של זכות הייצוג בשיחת שימוע. התוצאה עלולה להיות הרת אסון עבור המעביד ולגרום לו לאובדן פיצויים.

מתמחים עבורך בזכויות עובדים

צוות "מגן לעובד" עוסק כבר שנים רבות בנושא של זכות הייצוג בשיחת שימוע ומלווה עובדים מכל תחומי התעשייה והמשק. עו"ד גיא גונן שמתמחה בזכויות עובדים ישמח להעמיד גם עבורך את הכלים המשפטיים הטובים ביותר כדי לנהל את השימוע באופן תקין. רק בשנה האחרונה ייצגו עורכי דין שמשתפים פעולה עם הפורטל " מגן לעובד " מאות  עובדים בשיחת שימוע ...והתוצאות בהחלט מדברות בעד עצמן .

מהי זכות הייצוג בשיחת שימוע?

החוק קובע שלא ניתן לפטר אדם ולפגוע בזכותו להמשיך בעבודתו טרם מתן הזדמנות להשמיע את טענותיו. הדרך להשמיע את טענות הצדדים היא לנהל שימוע. על מנת שהשימוע יהיה חוקי, עליו לעמוד בדרישות הבאות:
  • תיאום השימוע זמן סביר מראש כדי לאפשר לעובד להיערך
  • אפשרות לייצוג העובד על ידי עורך דין
  • אפשרות להשתתפות של נציג ועד העובדים בשימוע אם העובד מעוניין בכך
במילים אחרות, זכות הייצוג בשיחת שימוע היא חלק בלתי נפרד מהליך הפיטורים התקין. אסור לפטר עובד בלי לבצע שימוע ומותר לו להחליט האם לייצג את עצמו, להיעזר בשירותי עורך דין או להתייעץ עם נציג ועד העובדים.

מימוש זכות הייצוג בשיחת שימוע

העובד לא אמור לפעול בצורה מסוימת על מנת לקבל את זכות הייצוג בשיחת שימוע. הזכות ניתנת לו בצורה אוטומטית על ידי המעסיק והשימוע רלוונטי לכלל ציבור העובדים. כמו כן, עובד שפוטר ללא שימוע או במהלך שימוע לקוי רשאי לתבוע את המעסיק בבית הדין לעבודה, לדרוש את ביטול הפיטורים או לתבוע פיצוי כספי. עובדים שיוצגו ע"י עורך דין בשיחת שימוע קיבלו בוודאות תוצאה טובה יותר!!

 

אנחנו עומדים לרשותך

בצוות "מגן לעובד" ישמחו להעמיד לרשותך ידע, ניסיון ומיומנות במימוש זכות הייצוג בשיחת שימוע. ביכולתך לפנות אלינו דרך האתר הרשמי וכך לקבל ליווי משפטי מקצועי מהרגע הראשון.
אין סיבה לעבור את ה"חוויה" שנקראת שיחת שימוע לבד מול כל מנהלי החברה שעו"ד יכול לשנות את התוצאה וחשוב לא פחות את ההרגשה !