מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע

 

זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע – האם יש גוף המגן על העובד?

בעבר הלא רחוק, חלק מן העובדים בישראל נחשפו לסיטואציה במסגרתה המעביד יכול היה לפטרם ללא כל סיבה מוצהרת מעבר לרצונו לבצע "קיצוצים", או "לרענן את השורות", "להצעיר את כח העבודה" ועוד כהנה וכהנה סיבות שונות ומשונות – כאשר למעשה עתיד התעסוקה של העובד או העובדת היו מונחים בשלמותם בידי המעסיק. זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע נועדו לשים קץ להתנהלות קלוקלת זו וזאת המטרה של משרד גונן ושות' שמייצג מאות עובדים בהליך של שיחת שימוע לפני פיטורים ו/או ייצוג בבית הדין במידה והפיטורים נעשו ללא הליך של שימוע תקין.
יחד עם זאת, זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע הן אינן ערובה להצלחתו של העובד לסתור את כוונת או שאיפת המעסיק לפטרו, ובמאמר זה נדון באפשרויות העומדות בפני עובדים אשר קיבלו זימון לשיחת שימוע לפני פיטורים.עו"ד גיא גונן שמתמחה בדיני עבודה וייצוג בשיחת שימוע סיכם מס' נקודות מהו הליך שימוע תקין:

מהי שיחת שימוע?

התובנה הרווחת במדינת ישראל היא כי אדם הוא קודם כל כזה – אדם – ואין להתייחס אליו כאל מצרך או משאב שניתן להיפטר ממנו בעת פקודה. שיחת שימוע נועדה לגשר על פער העוצמות הקיים בין המעסיק לבין העובד ולהשוות את תנאי הפתיחה כך שלכל צד תהיה האפשרות ליצור במסגרת דיאלוג את האפקט השלם, שייצג את עמדתו על הצד הטוב ביותר.

האם זכותי לדעת מדוע מפטרים אותי?

אכן כן. במסגרת מזכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע, זכאי העובד לדעת מראש את המועד שנקבע לו לצורך השימוע, כמו גם לקבל את הזכות להתכונן ולהשיב על הטענות או הסוגיות שמעלה המעסיק כסיבה לפתיחה בהליך הפיטורין, המתחיל כאמור בשיחת שימוע.

חובת ניהול פרוטוקול מסודר לשיחת השימוע

עובד המקבל הודעה על שימוע רשאי, כחלק מזכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע כפי שהן מוגדרות, לדרוש שבמהלך הדין יירשם פרוטוקול מסודר וכן לקבל עותק, כמו גם להקליט את הדיון ולתמלל אותו בשעת הצורך כדי להציג את רוח הדברים בפני כל ערכאה משפטית או בוררות בעניינו.

גם יחסי אנוש הם בגדר זכות

בתגובה לנאמר בשיחת השימוע, אחת מזכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע היא לסתור את הדברים שהעלה המעסיק באמצעות ראיות תומכות מהשטח ובכלל זה, עדויות מצד עובדים אחרים בארגון שבכוחם לשנות את התמונה שמנסה המעסיק לצייר, בדבר יחסי אנוש גרועים או הפרעה לעובדים אחרים בעת מילוי תפקידם המקצועי.

רוצים לדעת עוד על זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע?

חוששים כי עבודתכם לקראת הפסקתה? אנחנו מתמחים בייצוג בכל מה שקשור לשיחות שימוע .
עורכי הדין שלנו זמינים בשבילך ומכירים את כל האספקטים של מיצוי זכויות עובד שמוזמן לשיחת שימוע ונשמח לעמוד לרשותך  בטלפון  03-9373525