מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - זכויות עובדת בהריון ולאחר לידה
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

זכויות עובדת בהריון ולאחר לידה

 

זכויות עובדת בהריון ולאחר לידה

אלו זכויות יש לעובדת בתקופת ההיריון? מהן זכויותיה לאחר הלידה? אל מי יכולה העובדת לפנות במידה וזכויותיה לא ניתנות לה?
אם את בהריון או מתכננת להיכנס להריון חשוב שתדעי מהן זכויות עובדת בהריון ואלו זכויות יגיעו לך לאחר הלידה. הזכויות השונות שמגיעות לך נוצרו מתוך מטרת המחוקק ליצור חברה שוויונית וסוציאלית. הכרת הזכויות העומדות לצדך והבנה כיצד תוכלי לפעול אם אלו הופרו, יסייעו לך לעבור את התקופה ברוגע ולשמור על מקום עבודתך.

זכויות עובדת בהריון

זכויות עובדת בהריון כוללות הגנה מפני פיטורין, גם אם את לא יכולה לבצע את תפקידך וצריכה להחליפו וגם אם את מפסידה ימי עבודה לצורך בדיקות. כמו כן, המעסיק חייב לפעול למען שוויון הזדמנויות ובמקרה של הפליה בינך לבין השאר, עלייך לדעת שמדובר בהפרה של זכויותייך.
העובדה שאת בהריון לא צריכה להשפיע על אופן ההעסקה שלך ומקרים כמו אובדן ימי עבודה, שמירת הריון ואי יכולת לעבוד באותו התפקיד (כמו במקרים שבהם ישנה סכנה להריון, לך ולעובר), אינם מאפשרים למעסיק לפגוע בתנאייך.

זכויות העובדת לאחר הלידה

זכויות עובדת בהריון ממשיכות להתקיים גם לאחר הלידה ומאפשרות לך לצאת לחופשת לידה למשך 26 שבועות כאשר מתוכם תקבלי משכורת בעבור 14 חודשים. את לא חייבת לנצל את המכסה המלאה של החופשה ואת יכולה להעביר את הזכות לחופשה לבן זוגך. לבחירתך, תוכלי להתחיל את החופשה החל משישה שבועות לפני תאריך הלידה המשוער.
במהלך חופשת הלידה המעסיק יהיה חייב לשמור על מקום העבודה שלך ולאחר שתחזרי תוכלי לחזור לאותו התפקיד שאותו ביצעת לפני תקופת ההיריון, את תקבלי את אותם תנאים והיקף המשרה שלך יישמר. במידה והמעסיק מבקש לפטר אותך, לצמצם את אחוז המשרה שלך או שתנאייך נפגעו, זה הזמן לפעול לשמירה על זכויותייך.

ייעוץ מקצועי במקרה של הפרת זכויות

במקרה של הפרת זכויות עובדת בהריון את יכולה לפנות אל איש מקצוע מנוסה. צוות מגן ועו"ד גיא גונן שמתמחה בדיני עבודה וייצוג בכל הנושאים שקשורים לזכיות במשך תקופת הריון ואחרי הלידה  ישמחו לעמוד לרשותך. לצוות ניסיון רב בתחום והוא מטפל באלפי פניות הנוגעות להפרת זכויות במסגרת העבודה. במקרה שזכויותייך נפגעו, זה הזמן לפנות אל הצוות ולקבל טיפול מקצועי ושירות ללא פשרות.
 
  אנחנו זמינים תמיד בהרבה סובלנות הבנה לשרותך...וחשוב מכל המון מזל טוב