מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - זכויות עובדת בהריון בהליך פיטורים
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

זכויות עובדת בהריון בהליך פיטורים

 

זכויות עובדת בהריון בהליך פיטורים

האם מותר לפטר עבודת בהריון? מתי ניתן להגיש תלונה נגד המעסיק? מי זכאית לתבוע פיצויים בגלל פיטורים שלא כחוק?
עובדת בהריון נדרשת להתמודד עם שורה ארוכה של קשיים ועליה להכיר את הזכויות שלה בנוגע להליכי פיטורים. החוק בישראל אוסר על פגיעה בהיקף משרה או בהכנסה של אישה הרה, אך מנגד הוא גם מגדיר מי בדיוק זכאית לזכויות השונות.

זכותך לקבל ייעוץ

הצוות המשפטי של מגן לעובד בראשות עו"ד גיא גונן, המתמחה בזכויות עובדים בכלל ובזכויות עובדת בהריון בפרט, ישמח להעמיד לרשותך את כל הפרטים בנוגע לזכויותיך מול המעסיק בעת היותך בהריון. לאורך השנים ליווינו מגוון רחב של מקרים שונים שקשורים לנושא והענקנו שירותים משפטיים לנשים, גברים, משפחות ומעסיקים בהקשר פיטורים בזמן הריון. עורכי הדין מטעמנו מתמחים בזכויות עובדים ומזמינים אותך לתאם פגישת ייעוץ.

מתי אסור למעסיק לפטר אותך?

החוק קובע באופן מפורש שאסור לפטר עובדת בהריון שנמצאת אצל המעסיק לפחות 6 חודשים. פיטורים במצב כזה מבוטלים בהתאם לזכויות עובדת בהריון הקבועים בחוק ומהווים אפליה על פי חוק שוויון הזדמנויות. בהתאם לכך, העובדת רשאית לתבוע פיצויים מן המעסיק.

מהו היתר הממונה על חוק עבודת נשים?

היתר מאת הממונה על חוק עבודת נשים במשרד הכלכלה קובע מה הם המקרים היחידים בהם כן מותר לפטר עובדת בהריון. כתוצאה מכך, מעסיק שרוצה לפטר עובדת בהריון נדרש להגיש בקשה להיתר לאגף ההסדרה במשרד הכלכלה. החובה לבקשת היתר חלה בכל מצב וגם אם אין קשר בין הפיטורים להריון.

האם לעובדת בהריון יש גם חובות?

עובדת שנמצאת בחודש חמישי להריונה נדרשת להודיע על כך למעסיקה. נשים שלא ממלאות את חובתן עלולות לפגוע בזכויות שלהן. כמו כן, כדאי לדעת שפיטורי עובדת בהריון לא מהווים עבירה פלילית כך שברוב המקרים אין חובה לגשת למשטרה במקרה זה ופניה אלינו תספיק בהחלט.

מימוש זכויות עובדת בהריון

צוות "מגן לעובד" מתמחה במימוש זכויות עובדים ועומד לרשותך גם בכל הנוגע לזכויות עובדת בהריון. פנייה אלינו דרך האתר היא הצעד הראשון בהגשת תלונה ותביעת פיצויים לפי גובה השכר וההטבות. אנו נגיש עבורך את התלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה ובמידת הצורך נסביר לך על משמעויות נוספות של התהליך. ממתינים לפנייתך ונשמח לעמוד לשירותך עו"ד גיא גונן והצוות !