מגן לעובד ולמעסיק - דיני עבודה ,זכויות עובדים ומעס - זכויות העובד המפוטר
דיני עבודה  |  עו"ד לדיני עבודה  |  עו"ד מומחה לדיני עבודה
מוקד פניות ארצי
03-9373525
מנהל האתר עו"ד גיא גונן  
 
 


צריכים עזרה?
אנחנו פה בשבילכם, ללא כל התחייבות!!
 
 
   לפניה מהירה ומענה ע"י עורך דין:  
   

 

 

 
 

זכויות העובד המפוטר

 
לחץ  

זכויות העובד המפוטר – לעמוד על הזכויות המגיעות לך בחוק

אלו זכויות עומדות לרשות העובד המפוטר? אלו חובות יש למעסיק לאחר סיום העבודה? וכיצד יש לפעול במידה והמעסיק אינו פועל על פי החוק?
זכויות העובד המפוטר הן שורה של זכויות אשר מטרתן היא להעניק ביטחון סוציאלי לכל אדם עובד במדינת ישראל. את הזכויות אפשר לחלק בין אלו שלפני סיום ההעסקה ולאלו שאחרי. לפני קבלת מכתב הפיטורין זכאי העובד לשימוע ולנסות למנוע את ההליך ולאחר מכן הוא זכאי לקבלת פיצויים ודמי אבטלה שאמורים לסייע לו מבחינה כלכלית.

זכויות העובד המפוטר במקום העבודה ולאחר סיום העבודה

קבלת הודעת הפיטורין בכתב צריכה לתת לך זמן מיום ההודעה ועד ליום הפיטורין בפועל כפי שקובע החוק. המעסיק יהיה חייב לשלם לך פיצויי פיטורין, לפדות את ימי ההבראה שצברת ולדאוג שלא תהיה לך כל תביעה לתגמול שלא בוצע. כמו כן, יהיה עליו לספק עבורך כל טופס שיכול להיות רלוונטי לתקופה שלאחר ההעסקה כמו אישור לשחרר פיצויים מקופת הגמל ואישור בכתב על תקופת העבודה.
היום האחרון שלך בעבודה לא יסגור את כל החובות של המעסיק כלפייך. כשיגיע הזמן יצטרך המעסיק לספק טופס 161 לפקיד השומה ואלייך וטופס זה הכרחי להתנהלות חוקית מול מס הכנסה. נוסף על כך זכויות העובד המפוטר מאפשרות לך לקבל הגנה כלכלית מהמדינה. לשכת התעסוקה עומדת לרשותך ותיתן לך דמי אבטלה על פי הקריטריונים הנקבעים בחוק ולאחר הצגת מכתב הפיטורין מהמעסיק.

אל מי עלייך לפנות במקרה של הפרת זכויות

אם פוטרת ללא מתן סיכוי הוגן להציג את טענותייך, אם לא קיבלת התראה מראש על פי החוק ולא קיבלת פיצויי פיטורין, יהיה עלייך לפעול לקבלת הזכויות השונות. במסגרת עמידה על זכויות העובד המפוטר, באפשרותך להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בזכויות עובדים ובעולם דיני העבודה ולקבל ממנו את הליווי הטוב ביותר עבורך במטרה למצות את זכויותיך בכפוף לנדרש בחוק ו/או במידת הצורך לייצג אותך בבית הדין לעבודה .
במידה ונתקלת בהליך שאינו חוקי או אם יש לך שאלות הנוגעות לנושא זכויות העובד המפוטר במקרה האישי שלך, זה הזמן לפנות אל עו"ד גיא גונן וצוות מגן לעובד אשר ייעצו לך בתחום זכויות העובדים  ודיני העבודה וייצגו אותך בצורה נאותה ומקצועית מול כל גורם שהוביל להפרה של זכויותייך.